Redaksjonelt design for velværemagasinet Serum.
Serum // 2022
+ Redaksjonelt design
+ Konseptutvikling
+ Navn
+ Redaksjonelt design
+ Konseptutvikling
+ Navn
Serum er som navnet tilsier et velværemagasin, med forkjærlighet
til hudpleie. Konseptuelt gjenspeiler Serum dette med en hyllest til
emballasjedesign, hvor forsiden av hver utgave fremstiller et hudpleieprodukts innhold,
som delvis dekkes til av en etikett.
Etiketten huser magasinets bladhode og et utvalg av innhold, visualisert på en skjematisk og pragmatisk måte gjennom grotesk typografi og et strengt grid. På denne måten definerer Serum seg visuelt som særegen blant magasiner og gjenkjennelig blant hudpleieentusiaster.
Etiketten huser magasinets bladhode og et utvalg av innhold, visualisert på en skjematisk og pragmatisk måte gjennom grotesk typografi og et strengt grid. På denne måten definerer Serum seg visuelt som særegen blant magasiner og gjenkjennelig blant hudpleieentusiaster.
Kolofonen kommer som en forlengelse av forsiden, brettet inn.
Typografisk viker artiklene seg fra Serums overordnende
identitet, ved å ta i bruk humanistisk typografi.
Serum er navigerbar og troverdig på utsiden; Inni er Serum inspirerende og levende.
Serum er navigerbar og troverdig på utsiden; Inni er Serum inspirerende og levende.
Bildemaneren til Serum er strategisk konstruert for å gi
assosiasjoner til kjemi, ekspertise, synergier og vitalitet. Ved å overlappe
foto av mennesker, spesielt fjes og hud, med bilder av ingredienser man kan
finne i hudpleieverdenen, oppnår Serum en særegen bildemaner som er
skreddersydd konseptet.
Fargebruken er dynamisk og overlappende, som spiller visuelt på lag med bildemaneren, og har en historiefortellende kvalitet ved at forløpningene endrer valør, intensitet og kulør i tandem med leseopplevelsen.
Fargebruken er dynamisk og overlappende, som spiller visuelt på lag med bildemaneren, og har en historiefortellende kvalitet ved at forløpningene endrer valør, intensitet og kulør i tandem med leseopplevelsen.